Vydavateľstvo: Svojtka&Co., 2013
A je to tu. Vraj nám nehrozí nič v oblasti priskorej sexualizácie detí. Toto nám vraveli pred referendom a manipulovali občanov falošným upokojovaním, že 3.otázka je vykonštruovaná. Teraz nám vravia, že táto kniha nejde do škôlok, ale je určená pre ZŠ, vraj AŽ od 6 rokov!!!, pričom pravdou je, že už sa vtláča aj do predškolských zariadení.
Ja mám deti dve – jedno má 8 a štvrť, druhé 5 a pol roka. Obaja vedia, ako vzniká bábätko. Keď sa ma na to spýtali, povedala som im to. Ale rozhodne nie takou formou, ako na to navádza táto publikácia. Nie tak detailne. Ani to nie, na čo sa ďalej už nepýtali. Vedia podstatu, aj tú fyzickú, ale nepotrebujú poznať pojem súložiť. Načo??? Načo majú vedieť o milovaní ľudí rovnakého pohlavia už teraz?! Načo im je informácia o pilulkách a kondóme?
Čo im týmito informáciami vlastne sprostredkúvame? Nie náhodou toto: Keď môžeme mať dieťa a nechceme, užijeme tabletku, keď nemôžeme mať dieťa a chceme, ideme do IVF-centra dať si dieťa vyrobiť. A potom tí istí autori sa preoblečú do kostýmov ochrancov ľudských práv a básnia o dôstojnosti človeka – ktorého najprv nechcú počať, inokedy zase stoj čo stoj chcú vyrobiť. A kľudne neváhajú použiť aj (asi nedôstojné) chudobnejšie ženy na vynosenie dieťaťa pre ženu, čo necíti k chlapom príťažlivosť, čiže dieťa sa stáva tovarom a žena je určená na biznis! A aby si raz všetci v našej spoločnosti mysleli to isté, začnime s prevýchovou a novou mentalitou už od útleho detstva, lebo deti sú najviac tvárne.
Akí, ktorí odborníci spolupracovali na tvorbe tejto „učebnice“? Sexuológ R.Uzel? Kto z nich pracoval kedy s detičkami predškolského a mladšieho školského veku? Páni autori, máte teraz dieťa vo veku 6 rokov?
Môj chlapec sa opýtal ako 5-ročný. Prešli sme si to na obrázkoch, s fotkami zvierat aj ľudí. Po roku sa znovu na to opýtal, čiže videla som, že vtedy to jeho hlávka vôbec nepochopila. Nuž som mu to znovu vysvetlila. Ďalší rok vyslovil takú poznámku, že som opäť videla, že ešte celkom neprijal ten číry fyzický fakt svojím myslením. Ale nevtláčala som mu to, mal svoj čas. Po pár mesiacoch som ho však počula informovať o tom svojho malého bračeka. A ten to tiež na základe svojej mentálnej (ne)vyzretosti vypustil na čas z hlavičky a dopátral sa u mňa doma po celej pravde neskôr. Rešpektovala som ich momentálny vývoj. Nevnútila som im to, čo nepotrebovali. A až bude skutočne treba, vysvetlím im aj to, prečo sú nebezpeční pedofili, ako sa chrániť pred znásilnením a pod.
Priatelia, ktosi múdrejší už predo mnou upozornil na to, že v škôlke sa deti majú naučiť viazať šnúrky, ja dodávam, že aj rozoznávať farby, zvieratá, spievať, tancovať, kresliť, súťažiť, vyjadrovať sa, deliť s vecami i o panie učiteľky a o ich pozornosť, majú sa učiť odpúšťať, zmierovať sa, vyjadriť svoj názor a túžbu, smiať sa, hrať rolové hry (apropo nie sexuálne), učia sa, čo je kamarátstvo a ako sa dá získať i stratiť, atď. Prečo? Lebo deti majú právo na detstvo!
A ak náhodou vznikne v triede potreba vzdelávania v oblasti partnerských vzťahov či funkciách našich telesných orgánov, nech sa páči. Ale PO DOHODE S RODIČMI, s ich záujmom, s ich súhlasom. A toto musí platiť aj pre 1. stupeň ZŠ. Ak si rodičia nevedia rady s touto témou, škola môže dopomôcť, napr. zorganizovať seminár pre rodičov, ako na to a pod.
Sex môže fungovať ako droga, (ale nemusí, ak sa mu vyhradí správne miesto v živote.) Ja postupne viac a viac nadobúdam dojem, že poniektorým v našej spoločnosti ide o ovládnutie našich detí a zotročenie touto starou, nanovo natretou drogou. Hoci deklarujú informovanosť a ochranu detí. Sú štáty, ktoré žijú z výroby zbraní (čiže vojna je pre nich vítaná). Sú firmy, ktoré žijú z predaja kondómov a antikoncepcie. Sú nemocnice, ktoré žijú z potratov.
Verím tiež ale aj tomu, že niektorí majú dobrý úmysel – skutočne chcú byť deťom múdrymi sprievodcami, len podľa mňa na to nejdú úplne citlivo podľa potrieb veku.
Ja používam jednu pomôcku pri výbere kníh a učiteľov pre moje deti: charakterový, názorový a hodnotový profil a životný štýl autorov, odporúčateľov a lektorov, ktorým si dovolím zveriť moje či cudzie deti. Pre oblasť sexuality obzvlášť. Lebo mne nie je jedno, kto bude viesť tieto kurzy – s akou motiváciou a s akými cieľmi.
Mgr. Alena Ješková (matka a učiteľka)